» » Minnie's - Il Pane E Le Rose

Minnie's - Il Pane E Le Rose Album


Performer: Minnie's
Genre: Rock
Title: Il Pane E Le Rose
Country: Italy
Released: 2006
Style: Punk, Acoustic
Label: No Reason Records, Antstreet Records
Catalog Number: NRR01 / ANT002
FLAC version ZIP size: 2614 mb
MP3 version ZIP size: 2581 mb
WMA version ZIP size: 1094 mb
Rating: 4.6
Votes: 860

Tracklist

1Oggi
2In Casa
3Il Pane E Le Rose
4Io Farei Accademia
5We Are
6We Don't Want You To Dance (Video Track)

Notes

Le radici dei Minnie's affondano nell'hc/punk. Ma il punk è morto. Quindi i Minnie's cambiano forma, non anima, affidandosi all'acustica. Meno rumorosi di una volta ma non per questo meno nervosi. "Il Pane E Le Rose" è il titolo del loro nuovo EP uscito in Italia e in Germania grazie alla collaborazione di due giovani etichette, l'italiana NoReason Records e la tedesca AntStreet.
Punk rimane l'impulso di critica verso la società, con espressioni come "Non basta esistere bisogna appartenere a qualche cosa per essere qualcuno". Punk rimane l'energia a sole pieno che fa sentire vivi. Con un sound prorompente, affilato e sicuro, i Minnie's si piegano a una dimensione più intimista. Il logo del nuovo EP esprime chiaramente il concetto: pollice-indice-mignolo tesi che sorreggono grano e rose. Cose semplici. Come i contenuti: "Non esiste la verità, siamo più vivi pensando alle rose ma poi scegliamo le spine". Robe acustic-noise-punk, perfette per il mattino, che assecondano l'incazzatura e caricano con discrezione.
Coretti a due voci sfasate, dunque, ritmiche punk e chitarre acustiche. Ma si avverte la sensazione che manchi qualcosa. Come se i Minnie's si siano adeguati, a malincuore, ma senza rimpianti, a smorzare la loro potenza. Risulta una rinuncia più che una conquista. Cinque tracce, due delle quali in inglese, e in inglese lo smacco acustico è ancor più evidente. Gocce lievi di rassegnazione (a mio parere) se scrivono "But a band that knows its role is almost over". Suona quasi una giustificazione. Ma, perlomeno, sono consapevoli di un cambiamento che è avvenuto e doveva avvenire, incassano il colpo e guardano verso la Germania. "Io mi muovo in casa come fosse cosa nuova, la mattina non mi nascondo più sotto i letti sfatti". Dai mattoni rosso-punk i Minnie's fanno un passo, il piede entra in un buco che si allarga e diventa una voragine emo, dimensione più dilatata, da cui cadono a sedere su una piantagione di cactus californiani. Pungendosi e ricordandosi che qui è Milano. E il punk è morto. Un viaggio di sobria e rispettabile disillusione.

Album

Il Pane E Le Rose from Minnie's 2006 CD. And other albums from Minnie's are available on sale at Recordsale. Il Pane E Le Rose Still Sealed. No Reason RecordsNRR01, ANT002. 2006, ItalyStill Sealed. view record. items in stock. IL Pane e le rose. 4 photos. Untitled Album. Timeline Photos. Album 2002 13 Songs. Pane e Rose. Casa del Vento. SingerSongwriter 2002. Текст песни: It starts in my belly Then up to my heart Into my mouth I can t keep it shut Do you recognize the E Rose. Angelo Branduardi - Pane E Rose 1988. To favorites 0 Download album. Listen album. Angelo Branduardi. Songs in album Angelo Branduardi - Pane E Rose 1988. Angelo Branduardi - L'Albero. Angelo Branduardi - 1 Aprile 1945. Angelo Branduardi - Il Primo Della Classe. Angelo Branduardi - Frutta. Pane e rose, 2011. L'albero, 04:26. 1 aprile 1965, 05:25. Il primo della classe, 04:36. Frutta, 04:22. Miracolo a Goiania, 03:52. Unfortunately, the station stopped broadcasting. Perhaps, this is a temporary station problem. You can leave your e-mail and we will let you know when the broadcast of the station will be online again: Or listen to the other country dec name stations. Mon amie la rose is a poem written by Cécile Caulier and Jacques Lacome, originally performed in song by French singer Françoise Hardy in 1964. It became one of Hardy's most popular songs, and was collected on her album Mon amie la rose. The song was written in response to the death of actress Sylvia Lopez from leukemia in 1959. It was first presented by Cécile Caulier on the French variety series Le Petit Conservatoire de la chanson. Françoise Hardy then contacted Caulier and offered to record the. Directed by Elisa Bolognini. With Maria Cocchiarella Arismendi, Kyôko Kanô, Angelo Amoretti, Alessandro Calabrò. Koko, a rich and fascinating Japanese lady arrive in a small Italian village on the lake and shake all the people with his conduct. Giorgia, a young and chaste flower girl who live with her grim grandmother, destined to a religious life and to a marriage with a gross truck farmer, take a fancy to the beautiful Koko. Giorgia will get a sentimental education from Koko and she will start to. Il Pane e le Rose might not look like much but you will hardly find a better restaurant for Italian Food in Berlin The parking situation is a little bit difficult but it is definitely worth the effort. Date of visit: January 2019. I have been coming back to 'Il Pane e e Rose' for some years, whenever I have been staying in Berlin. The food is ALWAYS excellent. I have not had a single disappointent. Appears On